Taskforce Wajong werkt!

Ons doel is om in 2013 en 2014 steeds meer Wajongers aan het werk te helpen. We streven naar 6.500 plaatsingen in 2013, oplopend tot 10.000 plaatsingen in 2015. Om dit te ondersteunen, is een taskforce Wajong aan de slag gegaan onder de projectnaam ‘Wajong werkt!’. In dit project zullen we, samen met onze re-integratiepartners en stakeholders, extra activiteiten in de regio’s ondernemen. We zoeken daarbij ook de aansluiting met de bestaande site Wajongwerkt.nl.

We willen zoveel mogelijk geschikte Wajongers in beeld krijgen om een snelle en goede match met werkgevers te kunnen maken. Daarom verbeteren we nog vóór 2013 de registratie van Wajongers in onze systemen door middel van een gedetailleerde categorisering. Voor Wajongers die in staat zijn om bij een reguliere werkgever te werken, stellen we profielen op. Deze profielen helpen om beter en sneller een aantal potentieel geschikte kandidaten voor een functie bij een werkgever aan te leveren. Tot nu toe hebben we ruim 14.000 profielen opgesteld. De komende periode zullen we dit aantal versneld verhogen.