UWV Telefonie in 2012

print

In de eerste acht maanden van 2012 heeft ons Klanten Contactcentrum 4,8 miljoen telefonische klantvragen ontvangen, dat is 7,8 procent minder dan in dezelfde periode in 2011 (5,2 miljoen). 82 procent van de bellers kreeg direct en naar tevredenheid antwoord. 77 procent van onze klanten was (zeer) tevreden over deze telefonische dienstverlening.

UWV handelt samen met de gemeente Apeldoorn de telefoontjes af die daar op het Werkplein binnenkomen. Voor de gemeente Groningen handelt UWV alle inkomende gesprekken van de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid af.

UWV Telefoon Werknemers is sinds 2008 als eerste en nog steeds enige overheidsdienst ter wereld COPC-gecertificeerd. Het Customer Operations Performance Center is een wereldwijde standaard voor commerciële contactcenters. In 2010 volgde ook UWV Telefoon Werkgevers. In 2012 zijn zowel de werknemerstelefoon als de werkgeverstelefoon opnieuw COPC-gecertificeerd.

 

Pagina opgeslagen in Mijn UWV verslag Voeg deze pagina toe Mijn UWV verslag

Elodie van Kraaij (27), maakte haar school niet af
Elodie van Kraaij (27), maakte haar school niet af