Bezwaren afhandelen in 2012

print

In de eerste acht maanden van 2012 zijn 56.600 bezwaren ingediend, ruim 6 procent meer dan verwacht. Als een klant een bezwaar indient tegen een formele beslissing, nemen we snel telefonisch contact op met de klant, geven we aan wat hij kan verwachten en stellen we samen de periode van afhandeling vast. In de eerste acht maanden van 2012 gebeurde dat in 85 procent van de gevallen.

In deze periode zijn 49 mediationtrajecten gestart; er loopt nog één mediation met de Belastingdienst. Van deze 50 zijn er 26 afgerond, 19 succesvol en zeven minder of niet succesvol.

De klanttevredenheid over de afhandeling van bezwaren is gestegen van 5,8 in de eerste acht maanden van 2012 tot 6,0 in de tweede acht maanden (2011: 5,9).

De klanttevredenheid over de afhandeling van bezwaren daalde van 5,9 in 2011 naar 5,8 in de eerste acht maanden van 2012.

 

Pagina opgeslagen in Mijn UWV verslag Voeg deze pagina toe Mijn UWV verslag

Peter Catoen (57), hoofd Centraal Mediation Bureau UWV
Peter Catoen (57), hoofd Centraal Mediation Bureau UWV