Internet belangrijkste kanaal

We bieden steeds meer informatie en communicatiemogelijkheden via het internet. Om te beginnen voor WW-klanten gaan we het internet als belangrijkste communicatiekanaal positioneren en het gebruik van andere kanalen ontmoedigen.

Inmiddels maakt 87 procent van de WW-klanten gebruik van de digitale inschrijving voor een WW-uitkering. In 2011 was dit nog 85 procent. Ook maken steeds meer WW-klanten gebruik van de digitale wijzigings- en inkomstenformulieren (eind augustus 2012 85 respectievelijk 57 tegenover respectievelijk 72 en 38 procent in 2011).

Klanten kunnen via mijnuwv.nl inzage hebben in hun persoonlijke gegevens die afkomstig zijn uit de polisadministratie. Medio april is een nieuwe versie live gegaan van mijnuwv.nl. Klanten die een WW-uitkering aanvragen, kunnen daar voortaan de status van hun aanvraag volgen. Via de Berichtenbox krijgen ze desgewenst een e-mail of sms als een nieuw bericht (betaalspecificatie, jaaropgave of inkomstenformulier) klaarstaat in het mijndomein van de klant. De betaalspecificaties van WIA, WAO en Wajong zijn sinds mei digitaal beschikbaar achter mijnuwv.nl, die van Ziektewet en faillissementsuitkeringen zijn gevolgd op 22 september. WW-klanten kunnen al anderhalf jaar hun betaalspecificatie digitaal raadplegen via mijnuwv.nl. De papieren verzending van betaalspecificaties schaffen we gefaseerd af. We beginnen met de specificaties WW.

In 2013 richten we ons op het aanbieden van steeds meer digitale diensten voor WIA-klanten.