Resultaten IRO in 2012

Bij een Individuele Re-integratie Overeenkomst (IRO) stippelt de klant zelf zijn route naar werk uit. Hij kiest uit een groot aanbod van door UWV gecontracteerde IRO-bedrijven zelf het re-integratie-bedrijf dat het beste bij hem past en stelt samen met dat bedrijf een plan op. Sinds 2012 kunnen we ook IRO-trajecten alleen nog inkopen voor klanten met een arbeidsongeschiktheidsuitkering. In de eerste acht maanden van 2012 zijn 4.816 klanten begonnen met een IRO-traject.

Tot en met augustus 2012 rondden in totaal 14.373 klanten hun IRO-traject af (7.153 werklozen en 7.220 klanten met een arbeidsongeschiktheidsuitkering). Voor 4.172 klanten eindigde het IRO-traject met een plaatsing in een dienstbetrekking. Het ging hier om 2.252 werkloze klanten en 1.920 klanten met een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Bij 1.267 klanten ging het om een duurzame plaatsing, in een dienstverband van twaalf maanden of langer (540 werkloze klanten en 727 klanten met een arbeidsongeschiktheidsuitkering).