Aantal afgehandelde klachten in 2012

print

Aantal afgehandelde klachten*        
* excl. Nationale Ombudsman
Oordeel

2012 t/m augustus

2011
  Aantal Percentage Aantal Percentage
Gegrond 1.627 28,5% 2.913 31,9%
Ongegrond 1.157 20,2% 1.967 21,5%
Niet ontvankelijk 135 2,4% 224 2,5%
Oordeel niet van toepassing 2.359 41,2% 3.245 35,5%
Geen oordeel 440 7,7% 781 8,6%
Totaal 5.718 100% 9.130 100%

Aantal afgehandelde klachten*    
* excl. Nationale Ombudsman
Oordeel

2012 t/m augustus

  Aantal Percentage
Gegrond 1.627 28,5%
Ongegrond 1.157 20,2%
Niet ontvankelijk 135 2,4%
Oordeel niet van toepassing 2.359 41,2%
Geen oordeel 440 7,7%
Totaal 5.718 100%

 

In de eerste acht maanden van 2012 hebben we ruim 5.700 klachten afgehandeld. We handelden 99 procent af binnen de wettelijke termijn van zes weken, of – indien verdaagd – binnen tien weken. Bij de helft van de klachten gaat het volgens de klant om onjuiste, tegenstrijdige of te weinig informatie.

We lossen steeds meer klachten op door middel van een interventie. Aan het begin van het klachtproces wordt, in overleg met de klant, diens probleem snel opgepakt en vervolgens naar tevredenheid opgelost. In de eerste acht maanden van 2012 gebeurde dat in 41 procent van de gevallen. Deze klachten worden geregistreerd onder de noemer ‘oordeel niet van toepassing’. Klanten waarderen deze snelle en persoonlijke aanpak. Als de klacht niet gegrond en ook niet ongegrond kan worden verklaard, wordt de klacht geregistreerd onder de noemer ‘geen oordeel’.

Pagina opgeslagen in Mijn UWV verslag Voeg deze pagina toe Mijn UWV verslag