Speciale klantteams in 2012
print
Af en toe komen klanten in grote problemen,
bijvoorbeeld wanneer ze te maken hebben met verschillende instanties en dus met
processen en systemen die niet altijd op elkaar aansluiten. De aanpak die is
ontwikkeld om schrijnende gevallen tijdig te signaleren en snel en structureel
op te lossen, is inmiddels landelijk uitgerold. In alle districten is een
meldpunt ingericht. Speciaal hiervoor samengestelde teams pakken de melding op.
Het landelijke registratiesysteem, dat inmiddels in gebruik is genomen, bevordert
een eenduidige werkwijze.
Sinds januari 2012 zijn 183 interventies
gepleegd om schrijnende gevallen en andere situaties van klanten die in
problemen verkeren, op te lossen. De teams zorgden er bijvoorbeeld voor dat met
voorrang een uitkeringsbeslissing werd genomen voor klanten die in ernstige
financiële nood geraakt waren, doordat er iets was misgegaan bij UWV of door
ongelukkige omstandigheden bij de klant.
Pagina opgeslagen in Mijn UWV verslag
Voeg deze pagina toe Mijn UWV verslag