Branchegerichtedienstverlening in 2012

Ook in 2012 houden we weer Brancheweken. Daarbij investeren we in die branches en in die werkgevers waar concrete mogelijkheden zijn voor werkzoekenden met een grote afstand tot de arbeidsmarkt. Het gaat om de branches Zorg en Welzijn, Horeca, Contact Centers, Ambachten, Transport & Logistiek, Techniek en Onderwijs & Overheid.

Anders dan voorgaande jaren worden de brancheweken nu regionaal ingevuld en vinden ze zo veel mogelijk verspreid over het jaar plaats.

Voor de brancheweek Horeca hebben we door het horeca-opleidingsinstituut SVH een digitale nieuwsbrief laten opstellen. Onze regionale vestigingen konden deze digitale nieuwsbrief doorsturen naar een selectie van klanten, om ze te interesseren voor werken in de horeca.

De eerste brancheweken zijn inmiddels gehouden. De effecten daarvan, bijvoorbeeld aanvullende bijeenkomsten en workshops, maar ook het aantal concreet vervulde vacatures, zijn vaak pas op langere termijn zichtbaar.