Aantal afgehandelde klachten in 2012

print

Aantal afgehandelde klachten*        
* excl. Nationale Ombudsman
Oordeel

2012 t/m april

2011
  Aantal Percentage Aantal Percentage
Gegrond 861 29,5% 2.913 31,9%
Ongegrond 588 20,1% 1.967 21,5%
Niet ontvankelijk 75 2,6% 224 2,5%
Oordeel niet van toepassing 1.196 40,9% 3.245 35,5%
Geen oordeel 203 6,9% 781 8,6%
Totaal 2.923 100% 9.130 100%

Aantal afgehandelde klachten*    
* excl. Nationale Ombudsman
Oordeel

2012 t/m april

  Aantal Percentage
Gegrond 861 29,5%
Ongegrond 588 20,1%
Niet ontvankelijk 75 2,6%
Oordeel niet van toepassing 1.196 40,9%
Geen oordeel 203 6,9%
Totaal 2.923 100%

 

In de eerste vier maanden van 2012 hebben we ruim 2.900 klachten afgehandeld. We handelden 99 procent af binnen de wettelijke termijn van zes weken, of – indien verdaagd – binnen tien weken. Bij de helft van de klachten gaat het volgens de klant om onjuiste, tegenstrijdige of te weinig informatie.

We lossen steeds meer klachten op door er telefonisch met de klant over te praten. In de eerste vier maanden van 2012 gebeurde dat in 41 procent van de gevallen. Deze klachten worden geregistreerd onder de noemer ‘oordeel niet van toepassing’. Voor ongeveer de helft van deze klachten hebben we binnen drie dagen na het indienen ervan een oplossing bereikt. Klanten waarderen deze snelle en persoonlijke aanpak. Als de klacht niet gegrond en ook niet ongegrond kan worden verklaard, wordt de klacht geregistreerd onder de noemer ‘geen oordeel’.

Pagina opgeslagen in Mijn UWV verslag Voeg deze pagina toe Mijn UWV verslag