Nieuwe dienstverlening aan werkgevers

In 2011 hebben we ons best gedaan om de dienstverlening aan werkgevers verder te verbeteren. Dat is gelukt: de klanttevredenheid van werkgevers is gestegen van 6,0 in 2010 naar 6,3 in 2011.

We hebben het werkgeversdeel van onze internetsite heringericht. De navigatie is nu toegesneden op de dienstverlening die past bij verschillende situaties. Hierdoor kunnen werkgevers informatie sneller vinden. Verder hebben we de informatie over eigenrisicodragerschap WGA uitgebreid. Werkgevers kunnen zich daardoor beter voorbereiden op de beslissing om al of niet eigenrisicodrager WGA te worden. Werkgevers zijn steeds meer tevreden over de informatie op de website en over de digitale formulieren.

Grotere werkgevers kunnen hun ziekmeldingen digitaal aan UWV verzenden via Digipoort. Voor kleinere werkgevers hebben we de Verzuimmelder; het gebruik hiervan is in 2011 verdubbeld. Digitaal melden vermindert de administratieve lasten bij werkgevers en geeft hen direct inzicht in de status van hun melding. Werkgevers stellen dat op prijs: als ze gebruik maken van onze digitale diensten waarderen ze onze dienstverlening met een 6,9. Werkgevers die gebruik maken van papieren processen waarderen de dienstverlening van UWV met een 6,2. Werkgevers geven steeds meer digitaal hun zwangerschapsmeldingen door; inmiddels gebeurt dat in 40 procent van de gevallen. In 2015 willen we werkgevers volledig digitale dienstverlening aanbieden.

Wij hebben onze telefonische dienstverlening aan werkgevers gebundeld op één locatie met één telefoonnummer voor alle vragen over de dienstverlening van UWV.