Er zijn 8 artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie

Te veel resultaten? Verfijn uw resultaten door meerdere trefwoorden te combineren

Branchegerichte dienstverlening in 2012

Ook in 2012 houden we weer Brancheweken. Daarbij investeren we in die branches en in die werkgevers waar concrete mogelijkheden zijn voor werkzoekenden met een grote afstand tot de arbeidsmarkt.

WerkgeversServicepunten in 2012

Om werkgevers beter te ondersteunen en de contacten met werkgevers te stroomlijnen, biedt UWV hen één landelijk en 30 regionale WerkgeversServicepunten. Eind juni hebben VNG, UWV en SZW overeenstemming bereikt over hoe we de 35 arbeidsmarktregio’s gaan ondersteunen vanuit de 30 regionale WerkgeversServicepunten.

Project Impuls Regionale Samenwerking Zorg

Per 1 juli 2012 is het project Impuls Regionale Samenwerking Zorg succesvol afgesloten. In dit project hebben diverse partijen intensief samengewerkt om een extra impuls te geven aan de regionale samenwerking in de zorg.

Uitstroom naar werk 2011

In 2011 vonden 271.400 mensen die zich bij ons als werkzoekende hadden ingeschreven, weer werk. De tabel toont een nadere specificatie van deze groep.

Uitstroom naar werk in 2012

In de eerste acht maanden van 2012 vonden 168.100 mensen die zich bij ons als werkzoekende hadden ingeschreven, weer werk. De tabel toont een nadere specificatie van deze groep.

Andere samenwerkingsvormen met gemeenten

Als gevolg van de bezuinigingen zien we ons gedwongen ons terug te trekken van 67 Werkpleinen. De samenwerking met gemeenten verandert van karakter.

Branchegerichtedienstverlening

Ook in 2011 hebben we weer Brancheweken gehouden. Op de Werkpleinen stond twaalf weken lang iedere week een andere branche centraal. Dit gebeurde in overleg met werkgevers over de opzet en de accenten.

Jongeren aan het werk

Eind 2011 stonden er 55.000 jongeren tot 27 jaar als werkzoekende ingeschreven bij UWV WERKbedrijf, nagenoeg evenveel als eind 2010. In 2011 zijn 54.000 jongeren aan het werk gegaan, 39.000 van hen hadden een WW-uitkering.